Rethinking university educational inclusion: For a theory about educational inclusion or

Authors

Ramón Rivero Pino, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Juan Bello Domínguez, Universidad Pedagógica Nacional, Unidad Centro de la Ciudad de México, México; Martha Liliana Arciniegas Sigüenza, Universidad del Azuay, Ecuador; Aldo Ocampo González, Centro de Estudios Latinoamericanos de Educación Inclusiva (CELEI), Chile; Yosbel Hernández de Armas, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Luis Ernesto Paz Enrique, Universidad Nacional Autónoma de México, México; Idalsis Fabré Machado, Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas, Cuba; Celia Marta Riera Vázquez, Centro de Estudios Comunitarios, Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas, Cuba; Lilibeth Alexandra Orrala Soriano, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Victor Manuel Solórzano Méndez, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Alicia de la C. Martínez Tena, Universidad de Oriente, Cuba; Ginley Durán Castellón, Universidad Central Marta Abreu, Cuba; Katty Maricela Vera Meza, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Alexandra Elizabeth Yépez Vera, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Daniel Ponce-de-León, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Oderay Ponce-de-León, Universidad de Jaén - Universidad Internacional de Andalucía, España; Fabián Cobos Alvarado, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; Benjamín Wilson León Valle, Universidad Estatal Península de Santa Elena, Ecuador; María del Carmen Santos Fabelo, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, México; Irma Mayela Sánchez Rodríguez, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, México; María de los Ángeles López Nores, Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, México

Keywords:

EDUCACIÓN INCLUSIVA, INCLUSIÓN, MEDIACIÓN ECONÓMICA, ENFOQUE COMPENSATORIO, ENFOQUE DE LA INTEGRACIÓN, ESTUDIO BIBLIOMÉTRICO, POLÍTICAS COMPENSATORIAS, ACCESIBILIDAD UNIVERSAL, INCLUSIÓN EDUCATIVA UNIVERSITARIA, PARTICIPACIÓN SOCIAL ESTUDIANTIL, INCLUSIÓN LABORAL, INCLUSIÓN DIGITAL, FORMACIÓN UNIVERSITARIA

Synopsis

Is diversity something that is outside, apart from us? Is inclusion a term applicable only to people who live in vulnerable conditions? What are the mediations of university educational inclusion? Are universities prepared to respond to the challenges of educational inclusion? These and other questions are answered by this book, which is the first of four volumes that form the complete work RETHINKING UNIVERSITY EDUCATIONAL INCLUSION, which brings together researchers representing various higher education institutions in Latin America.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

julio 30, 2024

Details about this monograph

ISBN-13 (15)

978-959-207-760-7 (Volumen 1)

ISBN-10 (02)

978-959-207-759-1 (Obra Completa)

Physical Dimensions