Readings for teachers of Spanish as a foreign language : a look from the Universidad de Oriente
Keywords:
Spanish as a foreign language, teaching, content programming, compromising acts, Educational game, lexicon teaching, Spanish for academic purposes, past tense, Didactic unit design, discursive connectors, motivation, Literature and Teaching, Efraín Nadereau, irony, minifiction, vocabulary selection, lexicostatistics, situational practices, sociocultural component, audiovisual materials, level exam protocol, conversational competenceSynopsis
This book contains a synthesis of the main results obtained in the four editions of the master's program The Teaching of Spanish as a Foreign Language, developed by the Department of Letters of the Universidad de Oriente between 2002 and 2017. The scientific results presented here They present constitute novel methodological and didactic proposals for the development of skills and competencies during the teaching-learning process of Spanish as a foreign language (ELE), which is why it is a must-read for every ELE teacher.
Chapters
-
Introducción
-
Estrategia de programación de contenidos relacionados con actos compromisivos en la enseñanza del español como lengua extranjera
-
El juego didáctico en el tratamiento del léxico en la enseñanza de español con fines académicos
-
Procedimientos metodológicos para el tratamiento a los tiempos del pasado del modo indicativo en ELE
-
Diseño de unidad didáctica para conectores discursivos en clases de ELE
-
Estrategia didáctica para incentivar la motivación en la enseñanza de español como lengua extranjera
-
Literatura y enseñanza de ELE: la ciudad desde los poemas de Efraín Nadereau
-
La ironía como recurso pragmático de la minificción: su lugar en las clases de ELE
-
Léxico-estadística y selección del vocabulario para la enseñanza del español como lengua extranjera en Santiago de Cuba
-
Las prácticas situacionales: propuesta para alcanzar el nivel A2 en la enseñanza de ELE
-
Propuesta didáctico-metodológica para el tratamiento al componente sociocultural en las clases de ELE a través del uso de materiales audiovisuales
-
Propuesta de un protocolo para la elaboración de un examen de nivel en soporte digital en ELE
-
Situación actual del desarrollo de la competencia conversacional en el aula de ELE
-
La tutoría en el proyecto del Máster ELE-UO. Un proceso reflexivo-intercultural
Downloads
Downloads
Published
Series
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.